Bij NEO You zetten we ons in om onze behandelingen met kwaliteit te geven. Dit doen we op verschillende manieren.
Kwaliteitsregister en beroepsvereniging
Om de zorg voor onze cliënten zo optimaal mogelijk te kunnen verlenen hechten we veel waarde aan kwaliteit en deskundigheid. Wij zijn daarom kwaliteit geregistreerd en ingeschreven in het Kwaliteitsregister voor Paramedici, en bij de NVLF (vakvereniging).
Kwaliteitstoets (Audit)
In december 2016 hebben wij de vrijwillige kwaliteitstoets voor het eerst met goed resultaat behaald. De toets is een systematisch en onafhankelijk onderzoek naar de kwaliteit van de processen en dienstverlening binnen onze praktijk. Om te blijven voldoen aan de kwaliteitseisen die een zorgverzekeraar stelt aan de logopedische behandeling voor vergoede zorg laten wij deze toets iedere twee jaar uitvoeren door HCA.
Privacy
Wij zijn op de hoogte van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en voldoen aan deze wetgeving. Klik hier om onze privacy policy te lezen. Tevens is op deze website een geldig SSL certificaat geïmplementeerd. Met SSL worden vertrouwelijke gegevens versleuteld verzonden, zodat ze niet onderschept kunnen worden. Klik hier om de SSL test resultaten te raadplegen.
Klachtenregeling
Wij hopen natuurlijk dat onze logopedische hulp aan je wensen voldoet. Heb je klachten over het logopedisch onderzoek en/of de logopedische therapie dan vinden we het fijn dat je dat eerst met de behandelend logopedist bespreekt. Als de logopedist niet weet dat je ontevreden bent, kan zij de klacht niet oplossen. Ook kun je je richten tot de praktijkhouder, Nienke Geuzinge Havinga.
Kom je er samen niet uit, dan kun je met de klacht terecht bij het Klachtenloket Paramedici.
Het klachtenrecht voor patiënten is vastgelegd in de wet Wkkgz. De klachtenregeling van de Nederlandse Vereniging voor Logopedie en Foniatrie (NVLF) is hieraan verbonden. Wij volgen in onze praktijk deze klachtenregeling. In onze praktijk kun je informatie over de klachtenregeling inzien. Je kunt al deze informatie ook hier downloaden.
Klanttevredenheidsonderzoek
Na afsluiting van de behandeling krijg je een uitnodiging om deel te nemen aan een cliënttevredenheidsonderzoek. Je wordt hiervoor via e-mail benaderd door het bedrijf Qualizorg. Omdat wij heel graag jouw mening horen over hoe je onze logopedische zorg hebt ervaren, stellen wij het erg op prijs als je deze enquête naar waarheid invult. De enquete is anoniem.
Graag horen wij zelf ook wat je als positief hebt ervaren. Heb je zaken negatief ervaren, dan hopen we dat je dat ook deelt in het afsluitende gesprek dat jouw behandelend logopedist met je heeft. Je kunt dit uiteraard ook kwijt in dit tevredenheidsonderzoek. Daar kunnen wij van leren en direct actie op ondernemen zodat anderen die negatieve ervaring niet meer hebben.
Privacy
Onze behandelaars nemen kennis van feiten van vertrouwelijke aard. Bij ons in de praktijk gaan we zorgvuldig om met die informatie, volgens de Wet Bescherming Persoonsgegevens.
Zonder jouw toestemming zullen derden niet op de hoogte gesteld worden van de gegevens die tijdens het onderzoek en de behandeling verkregen zijn.
Het is wel gebruikelijk dat we, alleen met jouw toestemming, verwijzers en andere betrokkenen op de hoogte stellen van verloop en resultaat van het onderzoek en/of de behandeling.
Jouw patiëntengegevens blijven 20 jaar bewaard. Na die periode worden de gegevens door de praktijkhouder vernietigd. Lees hier de wettelijk opgestelde regels over de bewaartermijn door de NVLF.
Samenwerking
Samenwerken vinden wij heel erg belangrijk. Zo kan je pas echt zorg op maat bieden en samen werken aan verbetering! Naast nauw contact met de directe omgeving van ouders, partner, kinderen, etc. kan ook contact met andere betrokken personen of instanties van belang zijn. Denk daarbij aan:
Een medicus: zoals een huisarts, kno-arts, tandarts, longarts of andere specialist
Een paramedicus: zoals een diëtist, fysiotherapeut of ergotherapeut
Overig: zoals GGZ en andere hulpverleners, maar ook sportscholen, geluidsstudio’s en gezondheidscentra.
Daarnaast houden we maandelijks spreekuur op de afdeling KNO in Emmen (Treant – CSK spreekuur) waar we samenwerken met specialisten van Treant en het UMCG.
Delen van kennis vinden wij belangrijk, we leren van elkaar. We brengen met regelmaat materiaal uit (boeken, trainingsprogramma’s of behandelmaterialen).
Aangesloten en ingeschreven bij
NVLF
KP Register
Stemplatform
NSSI
Hanen instituut
