Over ons

NEO You

Hieronder vind je algemene informatie over hoe wij de behandelingen bij NEO You vormgeven en invullen. 
Of  je nu komt voor logopedie, zangles, adem- en stembehandelingen of lichaamswerk… we proberen zo transparant mogelijk te zijn en voor, tijdens en na de behandelingen of sessies zo goed mogelijk met jou te communiceren.

Aanmelding

Wil je een eerste afspraak maken voor jezelf of voor iemand anders? Je bent van harte welkom!

Vul het contactformulier  op onze website in, dan plannen wij je afspraak in en sturen je een e-mail ter bevestiging met eventuele aanvullende informatie zodat je behandelaar zich goed kan voorbereiden op de eerste afspraak.

Contactformulier

De eerste afspraak

Tijdens de eerste afspraak maak je op een ontspannen manier kennis in de vorm van een gesprek. Je wordt uitgenodigd om je hulpvraag te delen en wij verzamelen gegevens die van belang kunnen zijn voor jouw behandeling.

Je kunt bij ons terecht met een verwijzing van je arts of specialist maar we zijn ook direkt toegankelijk.Neem wel even de eerste keer een geldig ID bewijs mee naar je afspraak.

Onderzoek

Aan de hand van de verzamelde gegevens tijdens de eerste afspraak maken we een plan van aanpak, doen indien nodig aanvullend onderzoek en stellen we samen met jou doelen op. Deze worden op papier gezet en getekend in een zogeheten behandelovereenkomst. Hierna start de behandeling.

Behandeling

Onze behandelingen variëren van 30 minuten tot een paar uur. Dit is geheel afhankelijk van de soort behandeling die je ondergaat, de ernst en aard van je hulpvraag, je motivatie, de begeleidingsfrequentie en/of continuïteit. Hoe lang het behandeltraject zal duren zal hier ook van afhangen. Dit wordt uiteraard met je besproken zodat je weet wat er gaat gebeuren.

Evaluatie & afsluiting

Tijdens het behandeltraject evalueren we regelmatig. Zo kunnen we het verloop van de behandeling monitoren en samen met jou te kijken of er aanpassingen in het behandelplan nodig zijn.

Door een onderzoek, test of observatie wordt bekeken of de behandeldoelen zijn bereikt. Als de doelen zijn bereikt kan de behandeling worden afgesloten. In andere gevallen wordt in overleg met jou een nieuw controlemoment of plan van aanpak afgesproken.

Cliënttevredenheid

Na afsluiting van de behandeling krijg je per mail een uitnodiging om deel te nemen aan een cliënttevredenheidsonderzoek. Je wordt hiervoor via e-mail benaderd door het bedrijf Qualizorg. Omdat wij heel graag jouw mening horen over hoe je onze zorg hebt ervaren, stellen wij het erg op prijs als je deze enquête naar waarheid invult. De enquete is anoniem.

Graag horen wij persoonlijk/zelf ook hoe je de behandelingen hebt ervaren. Positieve ervaringen zijn natuurlijk altijd fijn maar heb je zaken negatief ervaren, dan hopen we natuurlijk dat je dat ook deelt in het afsluitende gesprek. Daar kunnen wij van leren en direct actie op ondernemen zodat anderen die negatieve ervaring niet meer hebben.